close
Sanatate

Ciresele, o reala sursa de sanatate

13241351_1013269248758134_7226817395494327101_n

Cireșele – care au un sezon foarte scăzut – au efecte benefice pentru sănătate.
O cană cu cireșe (cca.140 gr.), conține 87 de calorii, 22 grame de carbohidrați, 1 gram de proteine, 3 grame de fibre, 18 grame de zahăr, 2% vitamina A, 2% calciu, 16% vitamina C și 2% fier.

13233149_1013269425424783_2329666651642965836_n

Dintre beneficiile pe care cireșele le aduc la sănătatea noastră amintim:

  • cireșele conțin antocianine (ce le dau culoarea roșie) – antioxidanți ce ajută la prevenirea bolilor de inimă,
  • cancerului și pot reduce inflamațiile și simptomele de artrită și gută
  • melatonină – antioxidant ce contribuie la regularizarea pulsului și somnului
  • beta caroten/vitamina A (ele conțin de 19 ori mai mult beta caroten decât căpșunile și afinele!)
  • numite și „hrana creierului”, ajută la sănătatea acestuia, prevenind pierderile de memorie
  • reduc riscul de diabet
  • constituie o sursă de fibre pentru sănătatea digestivă
  • consumate crude sau în deserturi, contribuie la menținerea greutății și prevenirea obezității

Trebuie să evitați să înghițiți sâmburii, deoare conțin acid prusic, care este toxic (aceștia nu sunt toxici decât în cantități mari)

Leave a Response